Ny vecka

Förra veckan bara svischade förbi, antagligen eftersom den innehöll en långhelg :) I torsdags spenderade vi kvällen hos min bror och hans familj. Vi åt tacos tillsammans och premiäråt årets första semla (vet att det är tidigt men kunde inte hålla mig från att köpa då jag såg alldeles nybakta och färska semlor på affären :)). Det var himmelskt goda i alla fall! När klockan närmare sig 19 så rundade vi av kvällen eftersom Albin skulle sova. Han hade nästan inte sovit nåt på dagis under dagen så han var väldigt trött. I fredags så städade vi undan julen här hemma. Eftermiddagen/kvällen spenderade Johan i blivande matrummet och jag underhöll barnen. När de lagt sig så spelade vi tv-spel fram tills det var dags för oss att lägga oss. Lördagen startade vi med en riktgt långpromenad på byn. Därefter fick barnen sova ute i vagnen och Johan grejade lite med skotern. Resten av dagen var lite som fredagen; renovering och tevespel. Igår startade vi dagen med att äta frukostbuffé på IKEA. När vi var mätta och belåtna så tog vi en liten runda inne på IKEA och handlade lite smått o gott. Sedan åkte vi en sväng till biltema och en snabbis på willys. Senare på dagen gick jag och Tova ut på prommis med hundarna och Albin och Johan tog en sväng med skotern. Resten av kvällen blev renovering och lek med barnen. Vi avslutade söndagen med att se en skräckfilm på nya sovrumsteven.

Vad har hänt idag då? Inte mycket egentligen. Albin har varit trött trots att han sov "ända" till 6. Tog ut båda barnen i vagnen vid lunchtid så de skulle få lite frisk luft. Efter en stund somnade de små liven så nu sover de sött på altanen tillsammans :)


Här kommer några bilder från idag
Albin tyckte Tova skulle ha mössa :)
Morgonbus i soffan
Nyäten tjej
Albin leker med lera i väntan på lunch
Idag blev det pannkakor till lunch :)

Voila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0