Dåligt med sömn

Huua vilken hemsk natt jag har haft. Inte många timmar sömn om ens någon. Och det beror inte på barnen för dom har sovit gott. Först började det med att jag hade lite svårt att somna och när jag väl somnar så tar det inte lång stund förrän det börjar TOKSTORMA ute. Och våra fönster som inte är ett dugg täta (till och med gardinerna lyfter sig) gjorde inte saken bättre. Hela natten höll det på och regnet smattrade på rutorna. När Albin väckte oss kring 6 imorse så var jag som en vålnad. Efter dagislämningen så tog jag med mig lilla damen på övervåningen och sov i 1½timme. Hade mer än gärna sovit mer men jag hade lite smått att fixa och vips så var det dags för att hämta hem grabben från dagis.

Nu ikväll har jag haft världens huvudvärk from hell, antagligen på grund av sömnbristen. Det gjorde så fruktansvärt ont, liksom pulserade innanför hela skallbenet.. har nog aldrig haft sån kraftig huvudvärk som ikväll. Det tog ett par timmar innan den släppte också, trots medikament. Jag är lyckligt lottad med att jag väldigt sällan har huvudvärk och jag känner stort medlidande för de som har migrän, huvudvärk är fasen inte roligt alls.

Förutom sömnbrist och huvudvärk så har det faktiskt hänt lite annat, mer roliga saker också :) Tova har fått prova palsternackspuré för första gången och hon gillade det! Åt upp allt i burken :) Minns när Albin fick prova palsternacka första gången, han tyckte inte alls om det (det enda han inte gillade). Idag fick han smaka en sked av Tova.. världens grimas fick jag tillbaka! Han tycker tydligen inte om det än idag :)

Nu ska jag joina min sambo med lite tevespelande, ha en skön kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0