Dagis & Bioonsdag

Gårdagens sovmorgon var ingen ny trend konstaterade vi imorse. Sonen vaknade i ottan och vägrade somna om. Kring halv nio tiden gjorde vi oss redo för en promenad mot dagis. När vi kom fram så rusade Albin in till barnen i lekrummet. Det är skönt att han tycker det är skoj att vara på dagis :)

När jag och Tova kom hem så fortsatte tösen sova ute i vagnen. Hon sov gott och länge, så pass att vi missade kyrkis. Under tiden så passade jag på att plocka undan Albins urväxta kläder och letade fram ett recept till dagens middag. Jag ska prova att göra potatis- och köttfärsgratäng a la Pernilla Wahlgren.

Lunchen är intagen och nu sitter jag med en kopp kaffe och ska kika lite i Villatidningen som kom med posten idag. Sedan ska hundarna rastas och därefter är det dags att hämta hem grabben :)

Ikväll ska jag och Johan på bio på byn. Vi ska se nya svenska filmen Hamilton :)


Tovatösen tar en liten powernap :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0