Förkylning, IKEA och jaktstart

I torsdag när jag hämtade Albin från dagis så såg jag att han var lite snorig. Nu har det brytit ut i en lättare förkylning. Han snorar, småhostar och är emellanåt lite hängig. Virusprickar har han också fått. Jag hoppas att han tillfrisknar innan onsdag då vi har tid för 18 mån vaccinationen. Tova tyckte jag verkade täppt i näsan i natt, men nu verkar det vara bra så vi får se om hon klarar sig.

Igår åkte vi in lagomt till frukosten öppnade på IKEA och åt deras frukostbuffé. Det är så himla mysigt att åka in dit och sitta hela familjen och fika tillsammans :) När vi var mätta och belåtna strosade vi runt på IKEA och handlade lite smått och gott, bland annat en bokhylla (nästan alla våra böcker ligger fortfarande nerpackade sedan vi flyttade hit), nattlampa till Abbe, förvaringsväskor (till barnkläder jag vill spara) och lite annat. Därefter styrde vi kosan mot Willys för en mindre mathandling. Eftersom klockan var närmare 12 så somnade Abbe i bilen från IKEA till Willys och fortsatte sova fastän vi satte honom i kundvagnen så då fick vi lägga ner honom i kundvagnen och han sov under tiden vi handlade :)

Nu är jag ensam hemma med barnen. Johan har åkt iväg på en skjutbana för att skjuta in geväret inför nästa vecka då jakten börjar. Ikväll kommer min lillasyster hit och sover över så slipper jag vara själv med barnen imorgon när Johan blir borta hela dagen. Mest för att nu när Albin är sjuk så vaknar han titt som tätt och det blir svårt för mig att få han att somna om ifall Tova är vaken. Nu vaknade visst lilltösen :) Uppdaterar kanske mer ikväll!

Abbe under mathandlingen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0