Veckan som gått

.Jag har inte hunnit blogga något sedan tisdags. Ska försöka göra en sammanfattning så gott det går :)
I onsdags blev det en prommis till dagis med barnen. Därefter fick Tova vara hos mormor medan jag hade tid på MVC för efterkontroll och cellprovtagning. Allt såg bra ut, hb-värdet var högre än nånsin, blodtrycket var bra och alla graviditetskilon ä borta (+ några kilo till). Cellprovet får jag svar på om några veckor.
torsdagen så pysslade vi med lite olika saker inför 30årskalaset. Vi gjorde också en storhandling på eftermiddagen. Min storasyster tog hand om Abbe under tiden vi var borta. På fredagsmorgonen så satte jag igång och gjorde smörgåstårtor (ca 6 timmar tog det). På eftermiddagen åkte vi till lokalen och ställde i ordning bord och stolar samt dekorerade. Lillsyrran och hennes kille installerade en karaokeanläggning. Klockan var närmare 19-tiden när vi kände oss nöjda. Johan hade dragit iväg redan vid 17:30 för han skulle ut på festligheter med ett kompisgäng. När vi kom hem så nattades Albin och efteråt käkade vi sen middag i form av hämtpizza :)
Lördagen startade med sovmorgon för Johans del. Han hade kommit hem vid 5-tiden på morgonen så det var inte så konstigt :) Jag och Marielle tog med oss barnen och drog upp till Västansjölokalen för att garnera smörgåstårtorna och göra tunnbrödssnittar med bacon och salami. Vi blandade bål och frågor till tipsrundan sattes upp lite varstans utomhus. Kring 16-tiden började de första gästerna ramla in och därefter kom de folk med jämna mellanrum. De fick starta med en välkomstdrink och tilltugg och begav sig sedan ut på tipsrundan. Vid 17.30 serverades smörgåstårtorna och efter middagen var det dags för lekar. Därpå blev det kaffe och fikabröd och sist kördes resterande lekar. Kring 20-tiden blev det valfri aktivitet och karaoken startades. Den gick varm hela kvällen kan jag tillägga ;)


Det var närmare 50 gäster som deltog i festen och den blev otroligt lyckad! De sista gästerna for vid 02-tiden och vi lämnade lokalen vid 03. Dagen efter städade vi i två timmar och resten av söndagen blev lugn, med undantag för ett pass innebandy för mig :)

Bilder från festen kommer i ett senare inlägg :)

Kommentarer
Postat av: Veralena

Tack för en trevlig fest:)

2011-11-01 @ 08:41:08
URL: http://vdeak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0