En olycka kommer sällan ensam

I helgen har vi haft en del otur.. Syskonvagnen, min dator och bilen kraschade. Vi har lämnat in vagnen och fått en lånevagn tillsvidare. Lånevagnen är en Brio syskonvagn och jag gillar den inte ett dugg. Barnen sitter jättetrångt, det finns inget som avgränsar mellan Tova och Albin vilket gör att när Albin breder ut sig så är det nästan som att Tova försvinner. Varukorgen under är värdelös eftersom den har både låga kanter och sitter så konstigt till att det är jättesvårt att lägga dit nåt. Sufletten är också dålig för den bara åker ner hela tiden (måste ju vara defekt) plus att när den är uppfälld så får inte Albin plats i vagnen, och han är egentligen inte särskilt lång. Vi måste ju ha fått en jättegammal modell för såhär dålig kan väl inte en vagn vara? Hoppas vi får tillbaka vår vagn snart!

På lördagkväll så började alla lampor i bilen att lysa och med det så tvärdog bilen. Johan misstänkte först att det var generatorn som gått sönder, vilket inte skulle bli billigt. Hela förmiddagen igår stod han och min pappa och felsökte bilen och hittade ett hyftsat enkelt fel som dom åtgärdade så nu hoppas vi att det bara var det som krånglade :)

Som om inte det ovan nämnda var nog så krashade min laptop totalt söndagmorgon. Nu går den inte ens att starta. Blir så himla less! Jag hoppas verkligen att min storebror kan få till den på nåt vis..

Förutom alla dessa tråkigheter så har det faktiskt varit en bra helg. Shopping, 4-årskalas och innebandy har hunnits med :) Idag är det strålande väder så jag tog med mig barnen på en riktigt lång promenad (typ två timmar). Nu sover grabben ute på altanen i friskluften och Tovatösen har precis ätit :) Nu ska jag gå och hämta posten sedan blir det lite pyssel inomhus.

Syskonmys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0