Tidig morgon

Albin bestämde sig för att vakna kl 4 imorse. Jag kämpade i över två timmar med att få honom att somna om men icke. Förutom att man inte är människa på hela dagen när man stiger upp så tidigt så blir det himla tokigt med hans sovtider. Lyckades hålla honom vaken till halv nio iaf, så fick han sova sin första tupplur då. Nu sover han eftermiddagssovningen och lär vakna vilken stund som helst.

Storasyster kom på besök tidigt idag och vid 10-tiden begav vi oss till Birsta city för presentshopping. Vi har tre stycken i familjen som fyller år i mars så mycket kalas blir det framöver :)
Jag köpte även nya vårskor, ett par snygga tygskor med rejäl sula. Viktigt att ha bra skor när man är gravid, speciellt att man inte har skor som halkar lätt i.

Jag är mycket bättre i förkylningen, något hes när jag pratar men halsen är bra och den värsta hostan verkar gått över. Skönt att bli frisk innan jobbhelgen startar!

Det blev ingen Drakborgen idag för babylekis var inställt pga sportlovet, men för vår del kanske det var lika bra med tanke på hur tidigt Albin vaknade imorse. Förstår inte varför han ska vakna så himla tidigt för? Får jag sova fram till 06 så är jag supernöjd, ja ni läste rätt! Har man en son som är morgonpigg och då menar jag morgonpigg, då nöjer man sig med att vakna vid 6-tiden. 

Ha en fortsatt fin dag trots det tråkiga vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0