Busig bebis

Idag har jag varit till barnmorskan på kontroll. Jag hade ett bra blodvärde (121) så barnmorskan tyckte jag kunde sluta med järntabletterna. Vikten var 7 kg upp sedan inskrivningen, vilket känns toppen! Något som var mindre roligt var att vår lilla akrobat fortfarande ligger med stjärten nedåt. På fredag har jag fått tid för ett ultraljud för att se om hon fortfarande ligger i sätes. Skulle det vara så kommer jag få en bokad tid på förlossningen för ett vändningsförsök. Om de inte lyckas vända henne så får jag en tid för kejsarsnitt en vecka före bf. Jag hoppas verkligen att hon har vänt sig av sig själv innan fredag, men barnmorskan tyckte inte att det var så mycket utrymme i min mage så hon trodde det kunde vara svårt för bebisen att vända sig nu.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Men vilken liten busfröken!!! Du får prova stå på huvudet så kanske hon vänder sej "uppåt" ;P nej skämtåsido. Hoppas hon vänder sej eller att det funkar med vändningsförsöket, håller mina tummar att du slipper snitt, nu mitt i sommaren och allt!

2011-06-15 @ 21:06:01
URL: http://insidemymind.se
Postat av: Veralena

Håller tummarna för att hon vänder sig rätt eran lilla tös. Du skrev i ett inlägg för ett tag sen om en "norsk vändning", vad menas med det?

2011-06-16 @ 10:12:49
URL: http://vdeak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0