Studentfirande och skolavslutning

Nu har vi haft ett par härliga dagar med studentfirande, god mat och superfint väder! Igår firade vi två studenter på Johans sida av släkten. Vi åt en otroligt god kall buffé med marinerat kött, rostbiff, potatissallad, pastasallad m.m som Johans syster ordnat. Den goda maten avslutades med marängsviss som passade utmärkt i den varma kvällssolen :)

Idag började dagen med min lillebrors skolavslutning i parken nedanför Söråkers herrgård. Det var otroligt härligt väder och vi träffade flera släktningar, vänner och bekanta :) Efteråt gick vi hem till mamma och pappa och satte oss på altanen och fikade. När Albin sovit lunch så for vi inöver till syrrans student i stan. Det var sjukt varmt och otroligt mycket folk som trängdes och nästan ingen skugga nånstans. Men det var såklart värt att stå där för att få se Janna ta studenten :) Kort därpå åkte vi hemöver och började ordna inför kvällens studentfirande. Kring 5-6 tiden hade alla samlats och då högg vi in på smörgåstårtorna. När klockan började närma sig Albins sovtid så åkte jag och Johan hem. Nu sover han sedan två timmar tillbaka och jag har precis satt mig ner i soffan. Ska ta det lugnt resten av kvällen för idag har det verkligen blivit mycket spring och fixande. Såpass att jag fick en del förvärkar tidigare idag. Har inte haft några sammandragningar på flera veckor men efter allt spring idag så satte det igång.

Imorgon ska Albin få premiärbada i poolen om vädret fortfarande är fint. Sedan på kvällen står grillat på menyn! :)


Pappa, syrran och mamma i parken
Syrran och en Albin med på tok för mycket spring i benen ;)
Elias med sin mamma :)
Min fina lillebror
Albin busar med sin moster
Fina lillasyster på sin student
Några av oss på en och samma bild :)
Studentfint!
Lite lek innan studentmiddagen
Melvin i sin mammas knä
Milian hugger in på tårtan :)
Brorsan och hans tjej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0