Stor lättnad

Precis som jag misstänkte igårkväll så vände sig lilla tösen åt rätt håll :) Det var en sån lättnad att få se huvudet ligga på rätt ställe! Nu får hon däremot lugna ner sig med sina vändningar, det finns ju trots allt en yttepytte liten risk att hon gör en kullerbytta tillbaka till sätes. Vid det här laget ska bebisen rörselser minska (dels för mindre utrymme), men den här fröken är det full fart på, som barnmorskan skrivit i min mvcjournal "en livlig bebis som gör många kullerbyttor!" :)
Det var himla mysigt att få se vårt lilla flickebarn på skärmen. Vi fick en underbar barnmorska som utförde ultraljudet. Allting såg fint ut och vi fick ännu en gång se att det är en flicka i magen :)


Idag går vi in i vecka 38, helt ofattbart! Vissa stunder känner jag mig inte alls gravid (lyxigt va ;)). Inte en endaste natt har jag behövt kliva upp för att tömma urinblåsan och jag hoppas det håller i sig. Det enda jag kan klaga på är att det är jobbigt att behöva ligga i en och samma sovställning jämt, dvs på sidan. Ligger jag på rygg får jag svårt att andas och att ligga på magen säger sig självt :)




Kommentarer
Postat av: Veralena

Va skönt, hoppas att hon stannar i rätt position nu då:)

2011-06-21 @ 14:16:32
URL: http://vdeak.blogspot.com
Postat av: Tanja

men hallå..? vart är du? nu är det väl dags för lite skrivande? :)

2011-06-22 @ 15:24:21
URL: http://tanjasjodin.blogspot.com
Postat av: Ängla Norberg

Jag håller med tanja! :) hihih. Nu vill jag se bild på magen! :D

2011-06-23 @ 17:00:09
URL: http://anglaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0