Några tankar

Lite då och då kommer förlossningen med Tova upp i huvudet. Den gick så otroligt snabbt att jag inte ens fattade att hon var född när hon kom. Jag trodde inte på barnmorskan när hon sa att hon såg huvudet där nere, för 10 minuter tidigare hade jag ju suttit på toaletten och kissat. Klockan hade precis blivit 3 på morgonen när vi fick komma in på rummet, och tänk att 19 minuter senare skulle jag ha vår lilla prinsessa på bröstet. 1 cm i timmen brukar man säga.. men Tova hade bråttom, 6 cm på 15 minuter är inte illa pinkat :)


Från Albins födelse minns jag bara enstaka saker, hela förlossningen var som en dimma. Trots att den gick rätt så snabbt så kändes det som en evighet. Det var fruktansvärt att ligga med krystvärkar och inte få krysta. Inte så konstigt att jag hade ont i kroppen i 3 veckor efteråt, med Tova var jag som vanligt dagen efter (förutom eftervärkarna vid amningen).



Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Ebba är också mer klängig.

Hon har ju använt mina bröst som "snuttefilt". Så varje gång hon ska sova eller mysa/bli tröstad, så har hon stoppat ner händerna mellan mina bröst.

Vilket lillebror har tagit över nu när han ammas. De gör lite ont i hjärtat på både min stora flicka och mammas hjärta :'/

Men vad ska jag göra? Han måste ju få äta.

När de är som jobbigast så tänker jag, äsch vad fan snart börjar jag med ersättning bara för att inte såra min stora flicka. :(

Men sen efter ett tag så ångrar jag tanken för jag har så bra med mjölk och de hade jag inte med Ebba. Så jag vill verkligen inte förlora chansen... De skulle inte alls kännas bra.

Så jag hoppas innerligt att denna dam accepterar detta snart.



Kommer bild snart.

Kram

2011-07-29 @ 19:02:28
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0