Jobbstart

Då var det dags för en helg med jobbnätter. Tror jag blivit lite bekväm med att bara ha två jobbnätter, för nu när jag ska arbeta tre nätter känns det superjobbigt. Längtar redan till måndagmorgon! Dagen idag har varit rätt tråkig. Jag har försökt sova så mycket som möjligt. Albin skulle ju prompt inte sova inatt, igen. Börjar snart bli lite smått tokig. Varför vaknar han titt som tätt för? Han sätter/ ställer sig upp i sömnen och tappar nappen och är man inte där och stoppar om honom inom några sekunder så vaknar han. Så kan han hålla på 30 gånger på en natt. Samtidigt kan man ju tycka att han borde sova längre på morgonen när han varit vaken under natten, men icke. Han vaknar ändå runt 5-6 tiden. Vet inte om man kan skylla på tänderna? De fyra han har upptill har inte kommit fram än, inte ens halva tänderna är framme. Hans oroliga nätter började iaf när tandsprickningen satte igång, vilket var för säkert 1½ månad sedan.

Kommentarer
Postat av: Katta

Jag har hört att en del barn kan förstöra sin egen nattsömn pga att de tränar, tränar och tränar på att sitta/stå även i sömnen. De utvecklas så snabbt så det blir som automatisk träning till och med när de sover.

Förhoppningsvis blir det en kort fas! :)

2011-01-16 @ 14:29:11
URL: http://kattasjolie.blogspot.com/
Postat av: Nadja

Okej, då hoppas jag att han har tränat färdigt snart, sitta och stå har han ju kunnat länge nu ;)

De flesta nätterna är riktigt jobbiga. Jag har fått så himla svårt att somna, man ligger och bara "väntar" på att han ska kliva upp och då vill man vara snabb att lägga ner honom. Jag kan ligga vaken framåt 3 på natten trots att jag är dödstrött och vips så är klockan 5 och Albin vill upp :P

2011-01-16 @ 15:17:10
URL: http://nadjalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0