Lucia

Ska passa på att skriva några rader medan tid finns :)
För ett par månader sedan så körde vi igång med Albins pott-träning på allvar. Det funkade riktigt bra, förutom på förskolan där det inte fungerade alls. Tills för några veckor sedan då vi gjorde ett nytt försök. Då funkade det hur bra som helst! I början av den här veckan så har vi även tagit bort nattblöjan (den har varit torr en längre tid på morgonen) och det fungerar kanon hittills. Det känns himla skönt att han hann bli blöjfri innan lillasyster kommer i januari. Tova har blivit väldigt intresserad av pottan och säger "kissa pottan" och sätter sig på den.

Snart är det julafton och det kommer bli så mycket roligare nu när Albin blivit äldre och förstår mer vad det innebär. Han var rolig häromkvällen och sa "mamma, kan vi inte åka och köpa en grön dinosaurie, jag orkar inte vänta på tomten!" Han pratar om tomten i princip varje dag och han önskar sig en MASSA saker, det mesta är relaterat till blixten mcqueen (från cars).

Vi har fått veta nu i veckan att Tova fått förskoleplats på samma avdelning som sin storebror :) Det är ett väldigt tryck på förskoleplatser i Söråker och jag hoppas att Albin får behålla sin plats.

Nu ska jag hänga tvätt och sedan är det dags för luciafirande på Albins avdelning. Slänger in en bild på saffransbullar som jag bakade igårkväll, de blev sjukt stora!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0