Sjukvecka

Förra veckan började med att Tova fick hög feber. Båda barnen var lite snuvig men annars pigga och glada. Jag började misstänka att Tova fått tredagarsfeber eftersom den var så hög och hon hade inga andra direkta symtom. När hon var inne på fjärde dygnet med hög feber så kontaktade jag BVC för att höra vad dem trodde. Tredagarsfeber, urinvägsinfektion eller influensan, men hon hade som sagt inga andra bekymmer än feber. Mitt på torsdagen försvinner febern men jag ser aldrig några utslag. När Albin hämtas från dagis får jag höra att han varit hostig och förmodligen är på väg att bli sjuk. Och det blev han, hög feber och hostiga nätter. Tova har också haft hosta sedan torsdags. Så vår helg har bestått av hosta och feber. Tova blev "frisk" igår men är lite snuvig fortfarande. Albin är nog helt kry till imorgon.


Förutom sjuka barn så har helgen bestått av snöfall, takläggning, kalas och träning. I lördags var det strålande väder så jag och Albin tog oss en lång tur med snowracern medan Tova sov sött i vagnen och Johan la plåttak på friggeboden. På eftermiddagen var det dags för dubbelkalas för att fira pappa och min lillebror som fyllt år i veckan. Efter alla sötsaker så passade jag och storasyrran på att ta en powerwalk runt strandpromenaden i solskenet. Det var hur underbart som helst! Vi gick/joggade 3,8km på 30 minuter.


Igår blev det en dag hos min syrra i Indal. Vi åkte hemifrån vid 9-tiden och var inne hemma förrän 16 på eftermiddagen. Jag, Tanja, barnen och hundarna tog en långprommis medan grabbarna fixade med en bil. Därefter åt vi tacos tillsammans. Som avslut på söndagkvällen blev det innebandy för min del. Tror alla var riktigt taggade inför träningen för det blev ett väldigt tufft pass :))


Idag skiner solen och jag vill bara ut ut ut! Det är lite svårt att gå ut med båda barnen (förutom i vagnen då) eftersom jag måste ha Tova i famnen hela tiden och rätt vad det är måste jag springa efter Albin. Men snart är det soligt på altanen och då kan vi iaf vara där :)


Hoppas ni haft en fin helg utan sjukdom!


Bus Albin
Tanja & Tova
"Mamma, hästen sova!" Haha Albin hade bäddat ner hästen med båda filt och kudde :)

Kommentarer
Postat av: Tanja

haha jag och min rooosa läppar :D haha

2012-04-02 @ 14:01:39
URL: http://tanjasjodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0