Vacker höstdag

Idag var det lite kyligare ute, men väldigt friskt och härligt med solen. Vi tog en promenad kring nio snåret till min mamma. Vi var där ett par timmar och när vi kom hem fick barnen fortsätta sin sovning ute på altanen. Vid halv ett tog jag upp Tova och bytte blöja och matade henne. När klockan var ett var det Albins tur med mat och blöjbyte. Därefter åkte vi mot stan för att lämna av grabben hos min storasyster. Jag och Tova åkte vidare till mitt jobb och hälsade på. Jag och min arbetskamrat (som också fått barn nyligen) hade med oss hembakt som vi bjöd arbetskamraterna på som tack för alla fina presenter vi fått :)

Vid halv fyra åkte vi till syrran och hemma hos henne blev det också lite fika :) Albin var hur nöjd som helst att vara där :) De hade varit på stan och på en lekpark.

När vi kom hem blev det en snabb middag, varmkorv med bröd. Det funkade finfint för mig som knappt var hungrig efter allt gofika :)

En liten trist sak också, Tova har fått ögoninflammation hon med :( På ett öga, och det lär inte dröja länge tills det andra är smittat (med tanke på hur mycket hon fingrar i ansiktet). Albin är ju väldigt kramgo av sig och vill krama och pussa lillasyster hela tiden, så det var egentligen bara en tidsfråga.. Ska göra egen koksaltlösning nu så vi kan tvätta bort eländet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0