Dagis, BVC och Timråvisit

Snart är det dags att hämta hem grabben och det känns som att jag nyss lämnat av honom. Dagen har gått så himla fort! Efter dagislämningen så styrde vi kosan mot BVC. Tova fick mätas och vägas. Dessvärre var det inge större viktuppgång hos tösen. Hon har ju alltid ökat riktigt bra viktmässigt men nu låg hon strax under normalkurvan. Jag ammar ju fortfarande, varken mer eller mindre än vad jag tidigare gjort och Tova verkar vara nöjd. Hon är ganska så aktiv av sig och mer rörlig nu än förut (hon rulla nästan av vågen idag). BVC sköterskan trodde det kunde vara nåt sånt men sa även att små barn kunde ha en liten nergång utan att det direkt berodde på något. Nu ska vi i alla fall försöka öka på amningen under två veckor och se om det ger något resultat. Annars får lilla damen börja äta mat :)

Efter BVC hämtade vi upp mamma och åkte till Timrå. Mamma skulle klippa sig på Hår & doft och under tiden åkte jag till Nollans macka och köpte lunchmackor till oss. När mamma var klar så åkte vi hem till henne och fikade, lika goda och prisvärda baguetter som vanligt :)

Nu är jag hemma och snart ska jag ta ut vovvarna och sedan blir det en promenad till dagis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0