RUL

Ja, då var dagen för rutinultraljudet kommen. Allting såg fint ut och lillknodden var otroligt livlig (precis som sin storebror ;). Det som dessvärre var en besvikelse var att den doktor som utförde ultraljudet undersökte fostret i endast tvärsnitt (som han kallade det), dvs vi fick aldrig se lilla knytet från någon sida. Det gjorde att vi knappt uppfattade att det var en bebis på skärmen. Det blev heller inga bilder på ultraljudet eftersom läkaren tyckte inte att det var någon mening då vi ändå inte skulle se vad saker och ting föreställde (när bilderna var i tvärsnitt mao).
Vi hade dessutom förhoppningar om att få veta könet på lillknodden men vi fick till svar att det inte fanns något medicinsk intresse av någon könsbestämning.


Trots detta var det i alla fall underbart att få veta att allt såg fint ut och beräknad förlossning blev framflyttad några dagar.
Nu har vi dessutom ett nytt datum att se framemot, förutom bf-dagen då ;).

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj länge sen jag tittade in här men jag ser att min aning om en till bebis visade sig vara rätt! Stort grattis :)

2011-01-27 @ 23:06:28
URL: http://cyberkaka.blogg.se/
Postat av: Kusen

Hej och grattis till barn nummer två. Väntar själv min 3:e och har inte varit på RUL ännu. Ska på det den 20 feb och är nu i v16. Jag hade tänkt fråga om könet på barnet är det omöjligt numera? Fick reda på det då jag väntade 1:an och 2:an. Kan tillägga att jag bor i Matfors och jag antar att du varit på Sundsvalls sjukhus. SÅ ja undrar bara om de är så att dom tagit bort den möjligheten helt eller om de bara beror på doktorn som ni råkade ut för? och de är väl klart man vill ha bilder!!!!!! Om inte jag får de så komma ja besöka Ludmila Ondrasek. Ha ré gott

2011-01-28 @ 12:32:55
Postat av: Nadja

Jo, vi var på Sundsvalls sjukhus. De flesta barnmorskor brukar kunna tala om vad det är för kön om man vill veta. Får man en doktor som utför ultraljudet så är chansen väldigt liten (kanske till och med obefintlig), och detsamma gäller bilderna.

Vi funderade också på Ludmilla i början, men tydligen är det grymt lång väntetid sedan har jag hört att hon vill att man är i v.27 för könsbestämning. Men jag vet inte om det stämmer. Hon ska tydligen vara jättesvår att få tag i också.

Vi har bestämt oss för att åka till en 3D/4D ultraljudsklinik i Sthlm när jag är i v.25. Vi var där när Albin låg i magen också, och det var helt fantastiskt!

Grattis till dig med!

2011-01-28 @ 13:01:18
URL: http://nadjalinnea.blogg.se/
Postat av: Kusen

Tack för ditt snabba svar =). Så får ja hålla tummarna att jag inte får en doktor då ;-). Jo hon är en populär kvinna Ludmila så de är nog roligare o göra som ni ska gö o se knodden 3d/4d. Vad kostar det? och vilken klinik besöker ni då?

2011-01-28 @ 13:27:43
Postat av: Nadja

Ja, hoppas du får en barnmorska!

Tittut ultraljudsklinik heter den och undersökningarna är dyra. Tror dom har två olika paket, ett för 1500kr och ett annat för 1700kr. Men det är skithäftigt för man ser verkligen bebisen, alla ansiktsdrag och detaljer :)

2011-01-28 @ 19:56:29
URL: http://nadjalinnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

men gud vilken tråkig doktor!

2011-01-28 @ 21:25:54
Postat av: Kusen

VAd häftigt!!! får man det inspelat oxå? de där ska jag genast kolla upp. Tack för infon. Trevlig helg

2011-01-29 @ 10:38:33
Postat av: Nadja

I paketet som vi valt så får man utskrivna bilder i färg och svartvitt samt en DVD på 30 min där bebisen är inspelad och en CD-skiva med en massa bilder från ultraljudet. Du kan läsa mer på www.tittutultraljud.se

Ha en fin helg du med!

2011-01-29 @ 15:24:08
URL: http://nadjalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0