Kontraster

Det är helt otroligt hur olika bebisar kan vara. Tova är en väldigt nöjd bebis sålänge hon får mat var tredje timma (lite oftare på kvällen) och blöjan bytt emellanåt. När hon inte sover ligger hon nöjt i vagnen. Inte en endaste natt har vi varit vaken med henne och hade det inte varit för hennes storebror hade mamman i huset fått sovmorgon varje dag ;)

Nu har jag visserligen bara 5 veckor att jämföra med men det är stor skillnad. Albin var aldrig nöjd i vagnen/babygym/babysitter/hoppgunga. Han skulle ständigt vara i famnen, och det gick inte att man bara satt med honom utan han ville vara i ständig rörelse. Tacka vet jag babybjörnen :)
Det blev dock bättre ju äldre Albin blev, tex när han tog sig fram själv i gåstolen, började krypa och gå. Då behövde han inte vår hjälp för att ta sig fram.

Albin är väldigt aktiv (läs vild) av sig än idag. Som det känns nu blir Tova lugnare av sig. Det lär visa sig med tiden ;)

Älskade barn!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det sägs ju att man brukar få varannat barn vild/lugn. Vi fick våra lugna först, sedan kom Vilda :P Likadant var det för min mamma och min sambos mamma. Du med fler syskon får höra med din mamma ;)

2011-08-16 @ 19:13:53
URL: http://carr0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0