Telefon, tv och internetlös.

I vintras så frös den kommunala vattenledningen som går in till vårt och grannens hus. I förrgår kom Mittsverigevatten för att byta ut de gamla ledningarna och isolera för att det inte ska frysa kommande vintrar. Det första som händer är att de gräver sönder vattenledningen så att vi tappar vattnet i ett par timmar. Igår så gräver de sönder telekabeln så att vi blir utan telefon, internet och tv. Duktiga gubbar! Idag fick vi iaf tillbaka allt och det som återstår för mittsverigevatten är att få ordning efter allt grävande. Just nu ser det ut som att de släppt en bomb här utanför. 

Idag har jag, Albin och min storasyster varit på Birsta hela dagen. Vi åkte in först och främst för att handla inför valborg och sedan blev det lite annan shopping. Jag köpte bland annat ett riktigt fint vindställ från Didriksons, kanske lägger upp en bild senare!

Ikväll är det innebandy, det ser jag framemot :-) Nu ska lillen ammas. Må gott!

PS Snart är det HELG igen! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0