Träning

Jag måste försöka ta tag i det här med träning. Det är så svårt att komma iväg och träna. På dagarna har jag barnen och då är det bara promenader som funkar och på kvällen när Johan kommer hem så måste vi prioritera renoveringen fram till det är sovdags för Albin. Sedan när sonen somnat kring 19-19:30 så finns det möjlighet för mig att träna. Men det blir sällan att jag gör det. Oftast blir det att man grejar o plockar undan här hemma (alla leksaker, viker tvätt, plockar ur diskmaskinen, eldar osv..) När klockan närmar sig 21-22 så brukar vi oftast slå igång en film och sedan är det natt.


Den enda motion som jag i dagsläget utövar är dagispromenaderna 3 ggr i veckan (~35-40min tur o retur), rastar hundarna (oftast korta prommisar) och innebandyn på söndagar (som just nu haft vinteruppehåll). Men mer än så blir det inte. Kanske ska jag plocka in orbitreken? Eller satsa stenhårt på helgträning?


Innan min mammaledighet är slut så hoppas jag att dessa envisa kilon är väck. Graviditetskilona är borta men inte "sambokilona" som jag drog på mig efter jag och Johan träffades, snart 8 år sedan. Visst kan man kalla de envisa då? ;)

Hur löser ni vardagen med träning?


Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag tar promenader med Hera :) Sedan går jag till jobbet (om jag ens vågar räkna med det, haha) Men försöker få en ett spinningpass här hemma lite då och då. Men skulle vilja träna mycket mer! :)

2012-01-17 @ 10:49:23
URL: http://tanjasjodin.blogg.se/
Postat av: Veralena

Oh, nu när man är som allra tjockast och har svårt att ta sig fram överallt så känner jag verkligen att jag vill börja träna, helst igår:) Jag vet inte hur man ska få ihop det tidsmässigt. Sen när man jobbar och ungarna är på dagis så vill man kanske inte åka och träna och missa den lilla tiden man får med barnen så då måste det väl bli på kvällskvisten.



När jag är redo att börja röra på mig igen så tänkte Stefan och jag försöka få till barnvakt iaf en gång i veckan så vi kan åka och träna på ett gym här i Njurunda tillsammans. Jag hoppas verkligen att det kan bli av. Då får man träning och lite umgänge bara vi två på samma gång:)

Jag vill helst träna minst 3 ggr i veckan för att känna att det ger något men man får väl försöka tänka att 1 gång är bättre än ingen.



Våra grannar brukar vara ute och jogga på kvällarna och de verkar lösa av varandra när deras barn har somnat. Det är ju en lösning.

2012-01-17 @ 12:27:22
URL: http://vdeak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0