Några rader om senaste dagarna

Jag har inte haft nån tid över för bloggning. Vi renoverar för fullt i matrummet och när vi inte renoverar så är vi med barnen. Igår slipade vi hela kvällen. Jag började med att slipa växasängen. Det tog runt en timme och slipa en av delarna. När barnen hade lagt sig för natten så slipade vi rummets alla fyra väggar. Det behövs spacklas lite till så det ska vi försöka göra ikväll och jag hoppas även jag hinner slipa andra delen på växasängen.

I helgen har vi på att ta en sväng till Birsta och handla byggmaterial, kika på tapeter, golv och målarfärg. Måste hitta en ny bra vitfärg som vi kan ha till sängen och andra snickerier. Jag har haft en favoritfärg från Byggmax som utgått :( Deras "ersättningsvara" är mycket sämre. Nån som kan tipsa om en bra och billig vitfärg som är blank och inte sådär kritvit? Det ska inte se ut som att man kan knåpa bort färgen när den torkat om ni fattar vad jag menar :) Det ska inte heller bli penseldrag kvar när den torkat, utan den ska flyta ut fint. Och lätt att torka av förstås :) Tips någon?

Imorgon ska vi umgås med våra kära vänner i Västansjö. Vi ska träffas och äta buffé tillsammans på Folkets hus i byn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0