Söråkersdagen och nya prylar

Idag har vi haft en riktigt bra dag! Albin börjar bli frisk från sin förkylning, endast lite snorig näsa emellanåt. Som vanligt började vår dag vid 5-tiden. Under förmiddagen så körde jag några maskiner med tvätt, dammsög nedervåningen, skurade alla golv och småstädade lite allmänt. När det var fint och fräscht i hemmet och Abbe sovit klart gick vi ut på promenad. Först gick vi och hämtade ut ett paket från Ellos, sedan fortsatte vi ner till mina föräldrar en snabbis och sedan upp till Folkets hus till Söråkersdagen. Där träffade vi på flera från min släkt och andra bekanta :) Vi minglade mest utomhus i den sköna solen. När klockan började närma sig middagstid så knatade vi hemöver och klippte gräset. Jag började med handjagaren och grabbarna tog över med åkisen :) Under tiden de klippte så lagade jag pastagratäng till middag och när vi var mätta och belåtna fick vi besök av mina föräldrar som hade med sig äppelkaka och vaniljvisp. Vi fikade och surrade en stund innan det var dags för Albin att sova.

Nu har jag precis öppnat paketet från Ellos. Det innehöll två lådor till Albins expedithylla och nya vinterskor till mig. Är supernöjd med allting! Stövlarna är från Sorel och passade perfekt :) Förvaringslådorna var superfina!
Nu ska vi avsluta den här lördagen med en film. Ha en fortsatt trevlig helg!


Snygga och rejäla, perfekt för den kommande vargavintern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0