Sprutor och dagisfoto

Det blev en kortisdag för Abbe på dagis idag. Hade egentligen inte tänkt att han skulle gå överhuvudtaget eftersom vi skulle till BVC men fick höra att det skulle vara fotografering och det vill man ju inte missa :)
På BVC gick det bra. Båda ungarna vaccinerades och vi vägde och mätte Tova. Nu vid tre månaders ålder väger hon 5660gram och är 60cm lång. Något mindre än vad Albin var vid den åldern :)

Efter BVC var det dags för lunch och sedan vila. Albin sov nerbäddad i vagnen på altanen i 1timme och 45 min. Under tiden så forberedde jag dagens middag som blir köttfärslimpa med morot och äpple :) Receptet sändes på TV4 imorse (Mitt kök). Det såg så himla gott ut och jag hade tagit fram ett paket färs igårkväll så det passade ju alldeles ypperligt idag :)

Nu väntar vi in min storasyster som är påväg hit. Må väl!


Bild lånad från TV4.se. Receptet på köttfärslimpan hittar du här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0