Matlagning

Sedan vi blev en småbarnsfamilj så har våra matlagningsvanor förändrats ganska mycket. Förut när vi bara var två så köpte vi betydligt mycket mer halvfabrikat än vad vi gör idag. Vi äter nog nästan lika mycket utemat/skräpmat som tidigare, kanske något mindre eftersom vi är mer hemma nu än förr. Däremot har matlagningen tagit mer plats nu än någonsin. Jag har aldrig varit den som gillat att laga mat, utan mest sett det som ett "nödvändigt ont". Idag kan jag tycka att det inte är lika hemskt att laga mat och tur är väl det eftersom det är bättre både för oss och plånboken med hemlagad mat :)

Förut köpte vi ganska ofta färdig pyttipanna, pommes frites, färdiga köttbullar, fryspizza, fiskpinnar osv. Nu har vi inte köpt hem något halvfabrikat på väldigt lång tid (förutom korv då och någon barnmatsburk). Inte sen barnen föddes i alla fall. Varför vi (jag) börjat laga maten från grunden är säkert för att jag fått mer tid över sen jag blev föräldraledig. Sedan vill jag inte ge barnen fabriksfärdig mat i alltför stor utsträckning.

Jag har heller aldrig varit stormförtjust i att baka, undra om det kommer ändras? Hoppas det, för nog skulle det vara trevligare med hembakt bröd än fabriksgjord limpa? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0