Var tog helgen vägen?

I torsdags när jag hämtade Albin fick jag höra att han inte varit sig lik under dagen. Fick också höra att det går magsjuka på förskolorna i Söråker. Albin var ganska trött när vi kom hem och vägrade både middag och kvällsvällingen (som han nästan aldrig gör). Det tog inte långt tid till att han kräktes 2 ggr. Natten blev ändå lugn och han sov ganska så bra. Morgonen därpå (fredag) så var han pigg och alert hela dagen fram till eftermiddagen. Då blev han hängig och ville inte ha någon middag. Han lägger sig för natten och ett par timmar senare kräks han i sin säng. Under lördagen har han diarre titt som tätt hela dagen, men ingen kräkning. Igår började diarrerna avta och idag är han fortfarande lös i magen men han är pigg som vanligt.
Sammanfattningsvis har den här helgen bestått av, förutom vård av sjukt barn så, en massa tvättande. Vet inte hur många maskiner med tvätt som jag har kört.

Tack och lov är det ingen annan i familjen som känner av något och jag hoppas vi klarar oss. Tråkigt nog blev det inte mycket till renovering av blivande matrummet men vi får ta nya tag till helgen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0