Ingen sömn

Idag är jag glad över det tråkiga och regniga vädret så jag bara kan ta det lugnt hela dagen. Natten har nämligen varit hemsk, runt 30 minuter sömn blev det för min del. Jag och Albin sov själva i vår dubbelsäng eftersom det var för varmt att lägga honom i sitt rum igårkväll. Johan fick sova på en bäddmadrass på nedervåningen. Jag la mig kring halv elva-tiden och då levde den lilla akrobaten om i magen att jag inte kunde somna. I säkert två timmar höll hon på att böka och det var helt omöjligt för mig att somna. När klockan började närma sig 3-tiden fick jag en fruktansvärd huvudvärk. Jag låg och vred och vände och tänkte att det skulle gå över. Jag gick ner en sväng och drack en massa vatten för att se om huvudvärken släppte, men det gjorde den inte. Då gick jag ner igen och tog en huvudvärkstablett (fattar inte varför jag inte tog någon första gången jag gick ner) och äntligen kunde jag somna, klockan var då 03:45. Men sömnen blev kortvarig för när klockan var 04:15 började Albin att röra på sig, troligtvis väckt av åskan som satt igång. Tack och lov somnade han om till halv 6, men det gjorde inte jag trots att jag var dödstrött.

Nu har jag legat och slöat nästan hela morgonen på bäddmadrassen i vardagsrummet och Albin har lekt runtomkring och på mig. Han tycker det är skitskoj att sätta sig på mamma och hoppa med hela kroppen eller köra nån av alla hans bilar över hela mig ;)
Om nån timme ska han få sova lunch och då ska jag också passa på att lägga mig. Hoppas ni haft en bättre natt än vad jag har haft.




Kommentarer
Postat av: Tanja

usch då.. Om jag inte jobbat dagen idag kunde jag komma förbi och hjälpt dig! Hoppas dagen inte blir allt för jobbig för dig..

2011-06-13 @ 12:45:08
URL: http://tanjasjodin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0