Fixardag

Den här söndagen började med att vi storstädade bilen. Den var riktigt skitig, på tok för längesen den städades. Högtryckstvätten och dammsugaren fick göra sitt och sedan tvättade vi bilen invändigt och behandlade skinnklädseln så nu är bilen tipptopp!

När Albin sov sin lunchnap så hängde jag tvätt, vek tvätt, tog en dusch, brände ett par skivor musik till mammsen och gjorde en backup på alla foton som jag har på datorn. Efter att Albin vaknat så skjutsade vi ner honom till mina föräldrar. Vi for därifrån i hopp om att få en massa gjort här hemma. Jag drog på mig målarkläderna och började måla altanräcket, medan Johan gick lös med gräsklipparen. En kvart senare började det spöregna så både målningen och klippningen gick åt fanders. Så himla typiskt! Då blev jag sur och började skrubba hela badrummet så det blev skinande rent. Innan det var dags att hämta lillgubben så packade vi bilen full med säckar fyllda med pantflaskor och annan återvinning och fixade undan det.

Nu sover vår lilla son för natten och vi ska nog se en film. Imorgon börjar Johans första semestervecka och vi har lite smått och gott som ska ordna. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0