Nu börjat det hända grejer

Igårkväll kom det en liiiten mängd fostervatten. Jag var lite osäker på om det verkligen var vattnet, men vi gick och la oss och tänkte att jag har ju tid hos barnmorskan senare idag. Inatt vid 3-tiden kom det ytterligare små mängder vatten och (delvis) slempropp. Tidigt imorse  (04.20) kom det ordentligt med fostervatten, med all säkerhet. Men varken värkar eller några sammandragningar. Vi ringde till förlossningen som ville att vi skulle komma in och där kollade de ctg-kurva, blodtryck, temp osv. Fortfarande inga värkar, bebis verkar trivas väldigt bra i magen. Efter någon timme fick vi åka hem i väntan på att värkarna eventuellt kommer igång. Annars blir det igångsättning imorgonbitti.

Jag kan inte förstå hur olika förlossningar kan vara. Med Albin kom värkarna tätt efter att vattnet gått och några timmar senare var han född. Nu känner jag ingenting, förutom det sipprande fostervattnet. Om ingenting har hänt åker jag till barnmorskan som bestämt, sedan ikväll ska vi till förlossningen för kontroll.


Snart har vi i alla fall vår lilla flicka här :)

Kommentarer
Postat av: Veralena

Hoppas att det kommer igång av sig själv:) Tänk snart är ni 2-barns föräldrar:)

2011-07-11 @ 10:16:15
URL: http://vdeak.blogspot.com
Postat av: Carro

Hade lite värkar igår som vanligt... men avtar ju typ efter nån timme.

Imorse hade jag en rejäl värk, inte alls lika som jag känt förut..



Mamma tycker jag ska ringa in och låta dom kolla för att se om jag öppnat mig nå mer. Men de känns så läskigt på nå vis :P

Jag är inte ett dugg taggad till att föda barn just nu :( Känner mig bara nere och ledsen på nå vis. Besviken kanske? pga alla dess värkar men ingen bebis??



2011-07-11 @ 11:10:38
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Marina

Åh så spännande!! :)

2011-07-11 @ 15:27:44
URL: http://marinahamberg.blogspot.com
Postat av: Johanna

Lycka till och kämpa på, snart har ni lilltjejen hos er! =) Kram!

2011-07-11 @ 16:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0