Ny vecka

Idag sov jag och Albin ända framåt 8 imorse. Efter morgonbestyret gick vi ut i solen, Albin låg i vagnen och jag fortsatte att röja på gården. När klockan började närma sig lunchtid så gick vi in. Albin ammades och jag gjorde två äggmackor till mig. Sedan var det dags att promenera bort till BVC för vägning o mätningen av lillplutten. Hela 5,5 kilo vägde han, 9 veckor gammal :-) Vikten har nu kommit ikapp med längden och nästa gång vi ska till BVC är det dags för första vaccinationen.
Efter besöket hos BVC så traskade vi vidare till mina föräldrar. Då var det dags för Albin att äta igen och jag fick i mig lite kaffe och bulla ;-) En av mina mostrar kom även förbi med fina kläder till lillen! När klockan började närma sig 16 så gick vi hemöver. Väl hemma blev det ugnsstekt falukorv och potatismos till middag. Sedan gick vi ut en stund till, tog en liten promenad.  
Nu sitter jag här och försöker planera morgondagen. Vi har nästan ingenting planerat i veckan och det känns lite trist.



Såhär ser det ut nu där majbrasan var, lite jobb kvar med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0