Städmåndag!

Den här veckan inleddes med en rejäl storstädning här hemma. Min syster kom hit och vi båda hjälptes åt att röja huset. Innan såg det ut som ett totalt KAOS efter min jobbhelg. Nu är det superfräscht och fint :)
Nästa sak som skulle behövas göra är en rejäl mathandling. Och det gruvar jag mig för. Mathandla är den värsta hushållssysslan som finns. Jag städar hellre än åker iväg och storhandlar, ja ni läste rätt! Men jag kan erkänna att mathandlingen blivit lite bättre sedan vi började med shop express eller vad det nu heter.


Förutom att städa så har jag och Abbe varit ute på ett liten pulktur. Måste ju passa på när det inte är svinkallt ute, resten av veckan ska temperaturen hålla sig mellan 10-15 minus. Alldeles för kallt för pulkåkning tycker jag.


Eftersom jag nu är ledig i två veckor så firade vi det med riktigt god middag i form av ugnsstekta rotfrukter, nötstek och hemgjord kantarellsås. Gott som tusan blev det! :)
Nu ska jag hänga sista maskinen med tvätt, sedan blir det nog en tidig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0