Överkonsumtion

Just nu är jag helt såld på te (gärna yellow label) och mandariner. Har i skrivande stund ätit fyra mandariner och är inne på andra muggen te. Såå himla gott!


Albin och jag har varit själva hela dagen idag. Johan har haft jobb, utbildning och hockey på schemat. Ganska tidigt åkte vi ner till mina föräldrar och spenderade större delen av dagen där. Är så trist att vara hemma ensamma, och det blir inte bättre av att det är -15 grader ute. Kylan ska tydligen hålla i sig. Att denna vinter ska bli den kallaste och längsta tvekar jag inte ett dugg på. Kylan kom väldigt tidigt, november brukar sällan vara så kall som i år. Nu är det bara 4, förmodligen, riktigt kalla månader kvar. Hoppas alla husägare bunkrat upp med en massa ved/pellets alternativt lagt undan pengar för kommande höga elräkningar. Vi vet inte ens om vår ved kommer att räcka eftersom det blir första vintern med nya vedpannan, som det ser ut nu så räcker den, men temperaturen sjunker mot närmare -30 så blir det kanske annat.
Det finns inte ord nog för att beskriva min längtan till sommar! (i dubbel bemärkelse ;))


Läste precis igenom inlägget, ett riktigt klagoinlägg, haha men det bjuder jag på :)
Imorgon ska nästan hela min familj ut och äta julbord tillsammans, mys! Abbes första julbord :)
Resten av helgen består av nattjobb men nästa helg är jag äntligen LEDIG!



big pack ;)






Slänger in en bild på en paj jag gjorde igår, key lime paj

Kommentarer
Postat av: Veralena

Jag var helt tokig i mandariner jag med förra hösten/vintern;)



Pajen såg ju supergod ut, kan du inte lägga upp receptet som du brukar göra?!



Ha en underbar helg!

2010-12-03 @ 16:24:08
URL: http://vdeak.blogspot.com
Postat av: Nadja

Vera: Här får du receptet :) http://www.arla.se/default____17653.aspx?recipeid=22811

2010-12-16 @ 14:23:29
URL: http://nadjalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0