6månaderskontroll och vaccination

Idag var det dags för 6månaderskontroll och vaccination för vår lilla gosse. Redan innan besöket var han lite kinkig då han knappt sovit under dagen, och inte blev det bättre av att bli stucken :-( Han blev emlad innan så sticken märkte han inte av, men det blev en del tårar då sista vätskan sprutades in. Nu hoppas jag att han, precis som vid förra vaccinationen, mår som vanligt ikväll. Ikväll ska jag och Albin väg på klädparty hos Cecilia :-)
På BVC blev det även vägning och mätning. Det var två månader vi var där sist och idag vägde han 8440gram och var 68,5cm lång. Storkillen!

Den här veckan väntar jag med spänning på ett paket med posten. Jag har nämligen beställt en superfin husskylt :-) Jag hoppas den kommer imorgon! Vi väntar även på en offert på kryssräcke till altanen. För en gångs skull tänker vi köpa fabriksfärdigt. Det är nog inte bara att snickra ett krysstaket, sedan blir den säkert en massa spill och svordomar ;-)

Inge mer målning har det blivit heller då vädret är så ostadigt. Men vi har hela september månad på oss och sedan är det inget mer att måla utomhus. Altanräcket lär vi måla nästa vår/sommar, eller alternativt att man målar ett lager grundfärg i år. Vi får se :-)


Vackert räcke!





Ungefär såhär har vi tänkt att vår brokvist ska se ut,
fast den ska sitta ihop med altanen





Kommentarer
Postat av: tanja

Jättesnyggt! :)

2010-08-25 @ 16:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0