Valborgsmässoafton

                                 
                           Min älskade lilla plutt






Nu är brasan snart nedbrunnen, skönt! Precis som i fiol så firade vi årets valborg hemma hos oss tillsammans med delar av min familj. Förra året satt vi ute och grillade men idag blev middagen inomhus. Vi åt ugnsstekta rotfrukter och helstekt fläskfilé, riktigt mumsigt! Till detta vitlöksbröd, hemgjord vitlökssås och bea. Efterrätten blev enkel; kladdkaka med grädde.

Ända sedan Albin blev född har han sovit tillsammans med oss i vår säng, fram tills igårkväll. Vi provade att lägga honom i sin egen säng. Det blev riktigt lyckat, trodde aldrig att han skulle somna men efter ca 30-45 minuter och några nappinstoppningar senare så sov lillgrabben, alldeles själv! Han sov dock inte så länge, kanske 3½ timme och då ammande jag honom och sedan fick han sova resten av natten i vår säng. Tänkte att han ska få sova större delen av natten i sin egna säng nu framöver. Hoppas han tänker likadant ;-)

Känner mig riktigt pigg ikväll och det beror väl främst på att jag gick och la mig med Albin nån timme idag på förmiddagen. Vanligtvis brukar jag ha jättesvårt för att gå och vila under dagen eftersom det finns så mycket annat jag vill hinna med när lillen sover.

Imorgon är det lördag och för oss innebär det ytterligare röjning på tomten. Vi ska samla ihop all metallskrot eftersom det kommer folk till veckan och hämtar det. Sedan måste vi "städa" efter majbrasan. Blev ingen städning inomhus igår heller så det har jag tänkt hinna med också.

Nu håller vi tummarna för finväder imorgon! Ha en härlig helg alla!


Kommentarer
Postat av: Tanja

hehe vilken gullig bild :)

2010-05-01 @ 22:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0