Loppis, krattning och innebandy

Som alla andra helger så har denna bara svischat förbi. Igår eftermiddag fick vi besök av min moster och kvällen spenderade vi hemma i soffan. Blev en rätt tidig lördagkväll för min del, måste passa på att sova när lillplutten sover ;-)

Idag har vi varit ute och grejat nästan hela dagen. Nu är majbrasan så gott som färdigfylld och det känns skönt att den inte blev lika stor som den blivit tidigare år. Vi har krattat ungefär 2/3 av tomten så jag har ju det jag gör i veckan :-) Skulle vara riktigt skönt att få klart krattningen till på fredag!

Jag och Albin har även varit på loppis idag med min mamma och två av mina systrar. De sålde nästan bara antika, äldre möbler och jag såg en massa fint! Bland annat ett mindre äldre skrivbord, en antik barnväxasäng och ett äldre "halvmånebord". Det som var synd var att det var så jäkla dyrt, tex sängen gick på 1200kr. Dom pengarna kan man ha mer roligt för!

Nu är jag nyligen hemkommen från innebandyn, som var lika kul som vanligt! Tycker vi är ett härligt gäng som spelar och idag blev det nästan fängelseregler ;-) Resten av kvällen blir lugn, ska vika och hänga lite tvätt och sedan blir det nog en film. Det enda som jag saknat under helgen är nån promenad, har inte promenerat varken fredag, lördag eller söndag och jag som brukar gå ut med barnvagnen så gott som varje dag :-) Men det lär nog jag och Albin ta igen i veckan om vädret håller i sig, vilket jag verkligen hoppas! Nu ska jag ta och amma lillen, hej så länge!



Ett sånt här bord var det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0